Όλη η ζωή των πιστών και η αρετή των Αγίων στηρίζονται στην αλήθεια και την αξιοπιστία του θείου λόγου. Γι’ αυτό λέγει κι ο απόστολος «πιστός ο Λόγος». Ο θείος λόγος, είναι ο λόγος της χριστιανικής πίστεως. Το κήρυγμα της Εκκλησίας του Χριστού. Ο λόγος που κηρύχθηκε στην οικουμένη από τους αγίους αποστόλους και ο λόγος που πιστεύσαμε εμείς. Αυτός ο λόγος μάς λέγει ότι ο Ιησούς Χριστός ήλθε στον κόσμο για να σώσει τους αμαρτωλούς· κι αφού σταυρώθηκε και ετάφη και αναστήθηκε εκ νεκρών, τους έσωσε με την αγία Του θυσία· και αφού τους αναγέννησε δίνοντάς τους ελπίδα ζωντανή, πραγματική και αληθινή, τους έκανε παιδιά του Θεού και κληρονόμους της βασιλείας Του.
Ο πιστός χριστιανός ούτε μία στιγμή δεν αμφιβάλλει για την αλήθεια του θείου λόγου, ούτε για την αξιοπιστία του Θεού· ότι δηλαδή εκείνο που λέγει ο Θεός είναι η αλήθεια και ότι δεν υπάρχει περίπτωση αυτό που λέγει ο Θεός να μην εκπληρωθεί. «Ο λόγος ο σός αλήθεια εστίν», είπε ο Χριστός όταν προσηύχετο στη Γεσθημανή προς τον ουράνιο Πατέρα.
Πράγματι, λοιπόν, είναι «πιστός ο λόγος» του Θεού και επομένως εκείνο που αποτελεί ως κύριο έργο και καθήκον των ιερών ποιμένων της Εκκλησίας και όλων των εργατών του Ευαγγελίου, είναι να διδάσκουν με κύρος και να ομιλούν με βεβαιότητα περί τούτου στο λαό του Θεού. Δεν υπάρχει άλλο μέσο πιο αποτελεσματικό, δεν υπάρχει άλλο όπλο για την Εκκλησία από τον λόγο. Η νίκη του Ευαγγελίου και η ιστορία της Εκκλησίας, είναι νίκη και ιστορία του κηρύγματος, μαρτυρία και βεβαιότητα για την αλήθεια και την αξιοπιστία του θείου λόγου.
Αυτό τον θείο λόγο υπερασπίστηκαν οι πατέρες της Δ΄ εν Χαλκιδώνι Οικουμενικής Συνόδου, γιατί κινδύνευσε να χαθεί η αληθινή εικόνα του Θεού. Βρέθηκαν, δηλαδή, κάποιοι άνθρωποι που έπαθαν σύγχυση, μπέρδεψαν τα πράγματα και είπαν ότι, ο Χριστός δεν ήταν δύο πράγματα, Θεός και άνθρωπος, αλλά μόνο Θεός. Έτσι, αρνιόντουσαν την ανθρώπινη φύση του Χριστού και κατά συνέπεια και την αξία της σταυρικής Του θυσίας.
Μπροστά στον κίνδυνο αυτό, της παραμορφώσεως της αληθινής εικόνος του Χριστού, συνήλθαν οι 630 θεοφόροι Πατέρες στη Χαλκηδόνα και με το φωτισμό του Αγίου Πνεύματος ξεκαθάρισαν τα πράγματα. Είπαν και απέδειξαν ότι, ο Χριστός είχε δύο φύσεις, ήταν και Θεός και άνθρωπος μαζί.
Δυστυχώς, υπάρχουν και σήμερα κάποιοι άνθρωποι, που τις περισσότερες φορές από ιδιοτέλεια, ή με σκοπό το χρηματικό κέρδος, διαστρεβλώνουν την αλήθεια του θείου λόγου. Γι’ αυτούς, παραγγέλλει ο απόστολος Παύλος: «αιρετικόν άνθρωπον μετά πρώτης και δευτέρας νουθεσίας παραιτού». Διεστραμμένοι άνθρωποι είναι οι αιρετικοί, οι οποίοι κάνουν τη διαστροφή τους ιδεολογία, εξαπατούν τους ανθρώπους και χτυπούν την πόρτα του σπιτιού μας, ή εισέρχονται από το παράθυρο, του ηλεκτρονικού μας υπολογιστή, ή των άλλων Μέσων Ενημέρωσης, για να μεταφέρουν με δόλιο τρόπο τις διεστραμμένες δοξασίες και μυθοπλασίες τους.
Ένας, όμως, είναι ο αληθινός λόγος, ο λόγος του Θεού. Αυτός που αντέχει στο χρόνο, αυτός που δεν γνωρίζει τί θα πει χρόνος. Είναι ο λόγος του Χριστού, στον οποίο πιστεύουμε. Και η πίστη οδηγεί στην αρετή και η αρετή εκφράζεται με τα καλά έργα. Σήμερα υπάρχουν πολλά καλά έργα. Άνθρωποι, ομάδες, μαραθώνιοι κι άλλα πολλά που παρουσιάζουν έργα αγάπης, φιλανθρωπίας, θρησκευτικά, έργα κοινωνικής πρόνοιας και όλα είναι θαυμαστά κι αξιέπαινα, αλλά δυστυχώς γκρεμίζονται γρήγορα, γιατί δεν υπάρχουν γερά θεμέλια. Δεν υπάρχει η ρίζα που λέγεται πίστις. Ο απόστολος Παύλος το λέγει καθαρά: «παν ο ουκ εκ πίστεως αμαρτία εστίν».
Ο λόγος του Θεού είναι η βάση, η απόλυτη αλήθεια. Η πίστις στον Αρχηγό της Εκκλησίας, Κύριον Ιησούν Χριστόν, οδηγεί και εκφράζεται με έργα αγάπης υπέρ των αδελφών μας και προς δόξαν Θεού κι όχι για τη δική μας προβολή και υπερηφάνεια. Να πιο είναι το διαφορετικό, το αλλιώτικο της Ορθοδόξου πίστεως, να δεχτούμε τον λόγο του Θεού, να τον πιστέψουμε, να τον εφαρμόσουμε. Η εφαρμογή θα γίνει ορατή στα έργα αγάπης που θα είναι πηγαία, θα είναι έκφραση ψυχής. Θα είναι το φυσικό επόμενο της εισπνοής-εκπνοής ειλικρινούς αγάπης!
Εκ της Ιεράς Μητροπόλεως Φ.Ν.Θ., πρεσβύτερος Σάββας Καραβολανίδης
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου